Viitorului vanzator
Începeți lucrul
Faceți cunoștință cu BombaSeller
Cum să începeți să vindeți
Export produselor prin fişier
Categoriile și brandurile mărfurilor
Termeni și definiții
Documente
Documente pentru persoana juridică
Cabinetul personal
Gestionarea cabinetului
Schimbarea proprietarului cabinetului
Managerul cabinetului
Setările profilului
Securitatea cabinetului
Lichidarea cabinetului personal
Feedback
Comunicarea cu managerul
Blocarea cabinetului
De ce este blocat cabinetul personal
Nivelului minim de îndeplinire a comenzilor
Îndeplinirea neloială a obligațiilor față de cumpărători
Comanda și livrarea produselor
Lucrul cu comenzile
Standarde de deservire a clienților
Prelucrarea comenzii
Schimbul sau returnarea produsului
Documente de însoțire
Metode de livrare disponibile
Produse
Cerințe față de oformarea informației despre produse
Prețul și disponibilitatea produsului
Denumirea produsului
Brandul produsului (producătorul)
Pozele produsului
Descrierea produsului
Caracteristicile produsului
Varietatea de produse
ID produs
Lista de prețuri Excel
Cerințele față de file-ul Excel
Exemplu de file-ul Excel
Lista de prețuri XML
Cerințele față de file-ul xml
Exemplu de file-ul XML
Gestionarea produselor
Alegerea categoriilor potrivite
Crearea categoriilor noi
Adăugarea produselor noi
Produse inactive
Produse ascunse
Descărcarea produselor prin Excel
Descărcarea produselor prin XML
Actualizarea prețurilor și soldurilor

Nivelului minim de îndeplinire a comenzilor

Nivelul minim de îndeplinire a comenzilor este unul dintre principalele motive pentru blocarea magazinelor. La calcularea procentului de comenzi finalizate, excludem comenzile:

  • anulate de clienți înainte de confirmarea comenzii;
  • anulate în legătură cu reluarea, crearea dublicatului comenzii;
  • refuzuri de creditare și plăți în așteptare cu cardul pe site;

Procentul de îndeplinire a comenzilor de către cabinetul dvs. este comparat cu scopul dvs. individual și cu cât indicatorul dvs. real este mai mic față de scop, cu atât sunt mai mari șansele ca calitatea muncii dvs. să fie considerată nesatisfăcătoare și contul dvs. să fie blocat.

Ca urmare a verificării, vi se va trimite un e-mail de avertizare sau o notificare de blocare. În notificare se vor specifica indicatorii dvs. și la fel se vor enumera, pașii necesari pentru a restabili activitatea pe platformă. În perioada de blocare, va trebui să analizați motivele anulărilor comenzilor pentru a crește procentul de comenzi finalizate. În cazul blocării repetate din cauza succesului scăzut, cabinetul poate fi blocat pentru o perioadă până la o lună.

De ce este atât de important pentru noi

La Bomba însăși, procentul comenzilor finalizate este în mod constant peste 90% (în continuare, vorbim despre majoritatea categoriilor, fără a include îmbrăcămintea și alte categorii, unde rata comenzilor finalizate este mult mai mică datorită specificului natural al categoriei). Mai mult, platforma noastră angajează vânzători care au un procent mai mare de comenzi finalizate decât Bomba. Adică să lucrezi bine este real și posibil.

După cum știți, Bomba cheltuie sume uriașe de bani promovând produsele vânzătorilor BombaSeller (și face întotdeauna acest lucru în întregime pe cheltuiala sa), conducând volume semnificative de trafic către paginile dvs. de produse. În consecință, considerăm fiecare comandă anulată ca un profit pierdut (am cheltuit bani pentru a atrage un client, dar nu i-am vândut nimic). Mai mult, principala problemă nu sunt chiar banii, ci faptul că comenzile anulate afectează negativ reputația Bomba (pe care am câștigat-o în 18 ani de muncă grea) ca un magazin de încredere pe care te poți baza întotdeauna. Ca urmare, cumpărătorul, a cărui comandă a fost anulată, în viitor poate să nu revină pe site-ul nostru și, în viitor, toată lumea va pierde din vânzări: atât Bomba, cât și vânzătorii terți.

Răspunsuri la întrebările frecvente

De ce am toate articolele în starea „Respins”? / De ce mi-a fost blocat magazinul, sunt un bun vânzător?

Ne bazăm pe rata comenzilor finalizate. Ne așteptăm ca acesta să nu fie cu mult mai mică decât procentul mediu de comenzi finalizate de la alți vânzători care vând produse în categorii similare. Acesta este un reper foarte realist și realizabil

Avem o evaluare a platformei de 90% (100%), de ce succesul meu este evaluat ca fiind scăzut? Care este criteriul de evaluare a succesului vânzătorului?

În acest moment, evaluarea dvs. se bazează pe recenziile clienților. În același timp, putem urmări câteva zeci de indicatori „interni” ai activității vânzătorului, care nu sunt întotdeauna vizibili pentru cumpărătorii din exterior. De exemplu, procentul comenzilor finalizate, timpul mediu de comunicare cu managerul, viteza de trimitere și livrare a comenzii, numărul de reclamații, returnări, apeluri în garanție de service, prezența falsurilor și multe altele. Evaluarea dvs. ridicată pe platformă indică faptul că cumpărătorii care au lăsat recenzii v-au apreciat bine. Acest lucru este lăudabil și merită să te străduiești. Dar, așa cum am menționat mai sus, pentru noi aceasta nu este singura măsură a muncii tale ca vânzător.

Comenzile anulate chiar de clienți sunt numărate?

În ciuda faptului că măsurăm și separăm procentul de comenzi anulate de cumpărător pe cont propriu de procentul de comenzi anulate „din vina” vânzătorului, credem că adesea majoritatea tuturor anulărilor (din orice motiv) sunt într-un grad sau altul datorită „creditului vânzătorului”. De exemplu, situațiile în care vina vânzătorului este evidentă:

produsul a fost epuizat sau prețul a fost incorect pe site-ul web. În acest caz, vânzătorul ar trebui să actualizeze prompt disponibilitatea și prețurile produsului. În mod ideal, comenzile anulate din astfel de motive nu ar trebui să depășească 1-2% din numărul total de comenzi. În cazul în care mărfurile nu sunt disponibile, vânzătorul (în continuare „în opinia noastră”) este obligat să îl cumpere în orice alt loc (poate nici măcar la vânzare cu ridicata, ci la prețul obișnuit de vânzare cu amănuntul, poate chiar cu o pierdere) și să trimită cumpărătorului. Dacă problema se află în prețul incorect, atunci vânzătorul este obligat să vândă produsul la prețul indicat pe site. Acest lucru se aplică cazurilor în care prețul și / sau disponibilitatea sunt incorecte din vina vânzătorului. Dacă motivul este un eșec tehnic din partea BombaSeller, atunci încercăm să găsim soluția optimă în fiecare caz individual cu vânzătorul și clientul, iar astfel de cazuri nu sunt luate în considerare în statisticile generale.

Acum există situații în care vânzătorii nu își văd vina, dar adesea nu suntem de acord cu acest lucru:

Cumpărătorul nu este mulțumit de termenul de livrare. Standardele de livrare în Moldova, cu care toți cumpărătorii sunt deja obișnuiți, prin Chișinău se livrează a doua zi și livrare de 2-3 zile către alte orașe. Dacă aveți nevoie de mai mult timp pentru livrare, problema nu este adesea la clienți, ci la dvs. Acest lucru nu se aplică cazurilor  în care mărfurile sunt comandate sau importate din străinătate. Dar, în aceste cazuri, termenele reale de livrare proiectate trebuie indicate în contul personal, astfel încât managerul să informeze cumpărătorul despre termenele reale de livrare înainte de a plasa comanda și nu după.

În majoritatea situațiilor în care cumpărătorul anulează el însuși comanda, este vina vânzătorului. Pentru claritate, iată motivele pentru care acest lucru se poate întâmpla:

Vânzătorul nu contactează managerul BombaSeller pentru o lungă perioadă de timp, iar în acest timp cumpărătorul reușește să găsească acest produs mai ieftin (sau cu alte oferte mai bune) în altă parte. Vă recomandăm să sunați managerul înapoi (chiar dacă produsul este epuizat) în 30 de minute (în mod ideal) din momentul plasării comenzii (desigur, vorbim despre programul de lucru, nu noaptea) sau, în extreme cazuri, în termen de două ore (satisfăcător). Dacă contactați managerul mai târziu, nu este nimic surprinzător în anularea unei astfel de comenzi.

Cumpărătorul nu ridică coletul de la oficiul poștal. În acest caz, vă recomandăm cu 1-2 zile înainte de sfârșitul depozitării gratuite a coletului (de exemplu, pentru Nova Poshta este de 5 zile), sunați cumpărătorul înapoi și reaminți-i. În cazul în care cumpărătorul încă nu a preluat-o sau a refuzat după inspectarea coletului, vă sfătuim să apelați întotdeauna cumpărătorul și să întrebați motivele. Foarte des, motivul este  o lacună al vânzătorului și, după ce ați aflat despre asta, o puteți corecta  în viitor.

În opinia noastră, dacă aveți o mulțime de comenzi anulate chiar de cumpărători, atunci majoritatea anulărilor de mai sus sunt cauzate nu de faptul că cumpărătorii de pe Bomba sunt „greșiți”, ci de indiferența vânzătorilor de a se adapta nevoilor cumpărătorior  și să le ofere un serviciu convenabil, confortabil, civilizat și modern. De fapt, este timpul să lucrăm în așa fel ,încât să fie convenabil în primul rând pentru cumpărător și nu pentru vânzător. Înțelegem că acest lucru necesită eforturi suplimentare și poate reduce veniturile pentru o anumită comandă. Dar, pe de altă parte, acest lucru crește numărul de clienți mulțumiți în viitor și, dacă nu faceți acest lucru, altcineva o va face pentru dvs.

Am avut dificultăți tehnice din cauza cărora disponibilitatea mărfurilor nu a fost actualizată și, din această cauză, contul ar putea fi blocat?

În astfel de situații, când înțelegeți că acest lucru va duce la un număr mare de anulări, vă recomandăm să deconectați singur toate produsele de pe site (setați-le starea „epuizat” în lista de prețuri) sau să contactați managerul. În caz contrar, contul dvs. poate fi blocat.

De ce nu anunțați în prealabil blocajele? Este necesar să afișați indicatori de calitate în contul personal al vânzătorului, astfel încât să înțeleg din timp că sunt scăzute.

Lucrăm la acest capitol și astfel de statistici vor apărea în contul personal al vânzătorului.

Vindem haine, aceste articole sunt adesea returnate, ce putem face în legătură cu asta?

Există mai multe categorii (îmbrăcăminte, încălțăminte, mobilier la comandă etc.) în care nivelul normal natural de îndeplinire a comenzilor este semnificativ mai mic decât în ​​altele. Acest lucru se datorează specificului produsului (de exemplu, hainele și încălțămintea sunt adesea returnate datorită faptului că dimensiunea nu se potrivea). Suntem conștienți de acest lucru și nu blocăm intenționat în astfel de cazuri. Dacă сomercializați  astfel de categorii de bunuri și v-am blocat automat contul din greșeală, vă rugăm să ne scrieți la info@bomba.md și vă vom debloca prompt contul.

Ce trebuie făcut pentru a debloca magazinul?

Vrem să analizați cele mai frecvente motive pentru anularea comenzilor dvs. și să veniți cu un plan pentru ceea ce doriți să întreprindeți pentru a îmbunătăți situația. După aceea, trimiteți-ne planul dvs. la info@bomba.md și, dacă ne pare rezonabil, vă vom debloca contul. Dar numai cuvintele nu sunt suficiente și, dacă nu corectați situația din realitate, atunci în viitor, într-o lună sau două, contul dvs. poate fi blocat din nou.